fredag 25 mars 2011

Sillen, apan och maskinen

Idag har vi övat in tre sånger till Kulturskolans PR-konsert som vi ska till på torsdag.

Om du inte bara kan sluta sjunga så kommer texterna här:

Maskinvisan

Vi bygger en maskin
som är så stor och fin.
Den har många små delar
och armar som vevar.
Vi matar den med plopp
men ibland så blir det stopp.
(1,2,3,4)
Då får man nog byta en propp

(En variant på melodi kan du hitta här.)

Östersjön - Sillen

Ner i Östersjöns mörka djup
Simma lilla sillen han var så sjuk
Han hade flunsan som han fått under isen.
Han kämpa´tappert, men kom inte fram.

Djungelboksmedley

Jag kungen är över alla här
under träden gröna höjd.
Jag har nått opp
till högsta topp
men ännu är jag ej nöjd.
Jag vill ju bli en man, en människa
och kunna allt ni kan.
Jag vill ej längre apa mig,
jag vill ju bara va en man

Ohh ooo be do!Jag vill ju va som du -uu-uu
Jag vill se ut som du
gå som du-uu-uuu
Det vill jag nuu-uu-uuu
ett djur som ja-aaa-aaa
Det lär sig bra bli en människa-aaa-aaa

Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser.
Glöm bort bekymmer sorger och besvär!
Var glad och nöjd för vet du vad,
en björntjänst gör ju ingen glad.
Var nöjd med livet som vi lever här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar