fredag 8 oktober 2010

När jag reste till baksidan av månen, av Maria

Kap 1
Världens lyckligaste unge!
Jag är världens lyckligaste unge! Jag har en bästis och en pojkvän! Men det är en grej till jag vill ha; en resa till månen! En resa till månens baksida! Det är det enda jag vill ha! Sedan är jag universums lyckligaste unge! Min bästis och jag har börjat att skissa på en rymdraket. Nästa gång jag åker till min bästis så ska vi börja bygga den. Då ska min pojkvän följa med. Han är jättebra på att bygga.

Kap 2
Rymdresan.
Hej! Äntligen är jag hos min bästis. Det kändes som en evighet innan jag kom hit. Nu ska vi börja bygga raketen. Jag och min bästis har palnerat att vi ska ta hennes pappas gamla ruckel som byggmaterial till raketen. Sen ska vi måla den! Vi har bestämt att den ska vara blå.

Kap 3
Äntligen klar!
Hej! Äntligen är raketen klar. Min bästis Saras föräldrar vet ingenting. Snart ska vi åka! Snart är jag universums lyckligaste unge! Vi ska bara packa, sen åker vi! Ni kanske undrar vad jag heter. Jag heter Isabella och min pojkvän heter Adam. Jag ska nog ta med; en påse luft, en växt, varma kläder, Adam och Sara.

Kap 4
Nu åker vi!
Nu sitter vi i raketen. Det skakar så mycket. Jag frågar Adam om deeet verkligen skulle skaka så mycket. han sa att det var ok! Plötsligt kom jag på att jag glömt påsen med luft.
- Sara! Jag har glömt påsen med luft!
- Det gör inget, du får låna av mig! Sara styr, Adam kollar så att allt är ok. Jag sitter bara för jag kan inget om det där. Plötsligt sa Sara att vi var framme. Framme på baksidan av månen. Jag kunde knappt tro det!
Kap 5
Ut ur raketen.
Adam sa att vi skulle gå ut ur raketen! Nu ska jag se hur det ser ut på baksidan av månen. Och tänk! Där var det fest! Vi drack rymdbål, vi åt rymdkakor, rymdtårta och såg på rymdteater. Det var den bästa dagen i mitt liv. Nu är jag universums lyckligaste unge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar